14. června 2010 10:59 Lidovky.cz > Sport > Fotbal

FC Barcelona má nového prezidenta, ten chce z kouče udělat nového 'Fergusona'

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
Barcelona - volba prezidenta klubu (vítěz Sandro Rosell). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Barcelona - volba prezidenta klubu (vítěz Sandro Rosell). | foto: Reuters
BARCELONA Novým prezidentem FC Barcelona je Sandro Rosell. Někdejší viceprezident katalánského celku vyhrál nedělní volby členů klubu a stal se nástupcem Joana Laporty. Ten vedl Barcelonu od roku 2003 v jednom z nejúspěšnějších období klubové historie, během nějž "Barca" získala čtyři ligové tituly, Španělský pohár a dva triumfy v Lize mistrů.

Šestačtyřicetiletý obchodník Rosell dostal ve volbách přes 35.000 hlasů. To představovalo 61,35 procenta hlasů a jasné vítězství nad dalšími kandidáty Agustim Beneditem, Markem Inglou a Jaume Ferrerem. Právě Ferrer, jehož doporučoval odcházející Laporta za svého nástupce, skončil poslední s 6168 hlasy.

Rosell, jenž se distancoval od současného vedení, byl od začátku voleb favoritem. Z klubu odešel po neshodách s Laportou v roce 2005 po dvouletém působení v roli viceprezidenta pro sport. Byly mu připisovány zásluhy za příchod hvězdných záložníků Ronaldinha a Deka na Nou Camp.

Barcelona - volba prezidenta klubu (vítěz Sandro Rosell).

Podle agentury Reuters se čtyři kandidáti ve své vizi sportovní stránky klubu téměř nelišili. Rosell tvrdil, že nabídne šestiletý kontrakt současnému kouči Pepu Guardiolovi a pokusí se z něj udělat barcelonského Alexe Fergusona.

Hodlá také vyměnit sportovního ředitele Txikiho Begiristaina a renovovat Nou Camp, ovšem ne podle návrhů slavného britského architekta Normana Fostera, jenž připravil plány na rekonstrukci ještě pod Laportou. Stejně jako jeho tři soupeři při volbě chce Rosell pro klub získat španělského záložníka Ceska Fábregase z Arsenalu, ne však za jakoukoli cenu.

Rosell šéfuje vlastní společnosti zabývající se sportovním marketingem, po zvolení do role prezidenta ji však slíbil opustit. V minulosti pracoval jako marketingový ředitel oděvní firmy Nike pro Španělsko a Portugalsko.

ČTK