Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

On baví. Hašek šašek, nebo marketingový génius? ‚V bráně šel také vlastní cestou‘

Sport

  7:00
PRAHA - Velice svérázným způsobem propaguje svůj nový produkt na sociálních sítích jeden z nejlepších hokejových brankářů historie Dominik Hašek. Co na posměšky fanoušků i marketingových expertů říkají jeho blízcí známí a bývalí sportovci?

Nepošpiní podnikáním Dominik Hašek svůj kult národní modly? foto: archivLidové noviny

Na facebooku vznikají recesistické skupiny jako Marketingová škola Dominika Haška, oficiální profil Smarty drinku se jen hemží ‚trolícími‘ příspěvky a komentáři.

Hašek se nenechal odradit svým prvním podnikatelským fiaskem s firmou Dominátor a pustil se do dalšího ambiciózního projektu. Nalákat má heslo „on baví“ a videa v hlavní roli s Haškem, majitelem a jednatelem společnosti.

Poslední takové dosáhlo na český facebook mimořádné sledovanosti přes 70 tisíc zhlédnutí. Slavný brankář se v něm rozčiluje nad označením, že jeho produkt je energy drink.

Posted by Smarty DRINK on 22. červen 2015

Co o Haškově počínání míní respondenti ankety Lidovky.cz?

Robert Záruba: Je mu jedno v čem, ale musí pořád makat naplno

- hokejový komentátor, s Haškem sepsal knihu Chytám svůj život

Robert Záruba.

„Videa jsem neviděl, ale i přesto je to velmi jednoduché. Dominik zkrátka potřebuje mít nějakou činnost, která ho pohltí a do které se zcela ponoří. Jestli to bude podnikání, sportování, nebo něcé úplně jiného, není až tak podstatné. Musí ho to hodně bavit a musí tomu dávat těch svých 100 %, jak to umí. Vzal tento byznys za svůj a dělá ho stejně vážně, jako předtím dělal hokej nebo kdysi Dominátora.

Jedna věc je jistá, že byť tento byznys závisí na větším počtu lidí, on do toho vkládá tu svou důslednost, vytrvalost a houževnatost. Nedokáže jen tak z povzdálí sledovat, jak něco běží. Potřebuje do věcí zasahovat, ovlivňovat je a mít je pod kontrolou. Zároveň se chce v dané záležitosti vzdělávat. Neúspěch s Dominátorem ho přinutil k tomu, aby se vzdělal i na podnikatelském a marketingovém poli.

Dominik Hašek.
Oslavy zlatého Nagana. Na Staroměstském náměstí v Praze se objímají Jiří Šlégr,...

Je o něčem přesvědčený a to si prosadí. Na druhou stranu všechny velké věci vznikly tak, že se šlo proti pravidlům - Internet, Facebook... Třeba to bude chtít ještě nějaký čas. Výsledky se ukážou stejně jako ve sportu. 

Výborný sportovec nemusí být výborný herec. Na druhou stranu trapně vyhlížející videa mohou být záměr a vědomá záležitost. Ještě bych s vyhodnocením tohoto podnikání jako neúspěšného každopádně počkal.“

Jiří Ponikelský: Za jeho chytání se mu také smáli

- bývalý Haškův blízký spolupracovník, nyní ředitel ČT Sport

Šéf programu ČT Sport Jiří Ponikelský.

„Dominik je rafan - zakousne se a dělá vše pro to, aby uspěl. Proto byl úspěšný v brance a teď se to asi snaží praktikovat i v tomto podnikání. Dělá si svůj názor. V chytání šel také svou cestou a všichni se mu smáli. A jak dopadl!

Teď jsme všichni odborníci, ale co bude za rok? Třeba to opravdu bude nejprodávanější nápoj. Jeho kroky možná nejsou v knížkách ani v poučkách, ale nikdo neví, co bude na tuto generaci fungovat. Vždyť je úplně jiná, vidím to i v televizi, kde se všechno mění - vznikají nová média, apod. On oslovuje úplně jinou cílovou skupinu než ostatní. Dominik je přemýšlivý. Věřím, že ví, co dělá.“

Ladislav Vízek: Haškovi bychom měli odpustit, je jinačí...

- fotbalový internacionál, vítěz olympijských her 1980

Ladislav Vízek

„On baví? On to neumí. Nezvládá se adaptovat na pravidla, jak se má marketing dělat správně. Už s Dominátorem se mu to nepovedlo. Měl by zůstat tam, kde je. Zkouší prorazit něčím jiným, ale měl by zůstat u sportu, u hokeje. Tam je osobnost a veličina. Snaží se tam, čemu nerozumí a pak z toho vznikají takové trapasy.

Abych pravdu řekl, Dominik je trochu jinačí. Hlavně - je to brankář, to jsou jiní lidé (smích). Když se ptám mezi klukama, není to takový ten klasický parťák. Musíme mu to prominout už proto, že něco znamená. Já mám pocit, že na to brzy znovu přijde sám. Jestli klesne v očích fanoušků je mu podle mě jedno. Ať si dělá co chce, ale že to dělá nešikovně, je pravda.“

Ladislav Vízek (vpravo) s Lukášem Pollertem.

Lukáš Pollert: I Trojan zvažoval, zda se reklamou neztrapní

- vodní slalomář, vítěz olympijských her 1992, nyní lékař. Zahrál si v reklamě na Budvar

„Sportovec samozřejmě zvažuje, aby se při propagaci nějakého výrobku neztrapnil. A nejen sportovec! 

Lékař a bývalý olympionik Lukáš Pollert.

Vím, že účast v reklamě dlouho zvažoval i můj švagr, herec Ivan Trojan. Já mu oponoval, že je to blbost, že peníze potřebuje a divadlem si nevydělá. Nakonec kývl a myslím, že to nedopadlo úplně špatně. Ale také se bál, aby se neznemožnil. 

U sportovců se to ale toleruje trochu víc, protože to přeci jen nejsou herci. Vzpomínám třeba na Štěpánku Hilgertovou, která dělala reklamu pro Nutellu, ale mělo to i tak něco společného s tím jejím sportem. Když je Hašek navíc v pozici, že propaguje vlastní výrobek, tak tím spíše mu rozumím. Pokud to bude mít lepší odraz na prodeji jeho produktu, tak proč ne. Ale jestli to opravdu bude fungovat si tipnout netroufám.“

Další tah, který vzbudil posměšné pobouření. „Dnes Smartyho nepijte, aby nezpychl,“ vzkázala firma na facebooku fanouškům a pro inspiraci přidala video, jak se ubrání pokušení Dominik Hašek.

JAK TO BYLO 8.6.2015 :)Nejpodstatnější okamžiky se nám podařilo sestříhat do 58 vteřin. A nyní se s Vámi o to můžeme podělit :) A ještě dodatečně díky za některé hezké zážitky (i fotky a videa), které jste nám k tomuto dni(a vším, co s tím souviselo) posílali :)

Posted by Smarty DRINK on 11. červen 2015