8. ledna 2013 10:19 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

České kamiony měly na Dakaru
první problémy, jedou ale dál

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Kamion Aleše Lopraise na Rallye Dakar | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kamion Aleše Lopraise na Rallye Dakar | foto: Reuters
NAZCA (Peru) S prvními menšími technickými i zdravotními problémy se na dakarské rallye museli v pondělí vypořádat piloti českých kamionů. Po skoku do díry trápí naražená záda Vlastimila Vildmana, s omezeným výkonem turmodmychadel museli bojovat Martin Kolomý i Jaroslav Valtr. Nejlepším Čechem je nadále Aleš Loprais, který dojel v pondělní etapě čtvrtý a celkově je druhý. Ani synovec šestinásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise se ale problémům nevyhnul.

"Nejdůležitější je, že jsme etapu zvládli. Nechtěli jsme udělat chybu, proto je z toho jen má neoblíbená bramborová medaile. Dělali jsme, co to šlo, ale místy si s terénem úplně nerozuměli. Nakonec jsem udělal jednu drobnou chybu na poslední duně před cílem," uvedl Loprais v tiskové zprávě. Na nejrychlejšího Gerazda de Rooye z Nizozemska ztratil téměř pět minut.

"Naštěstí jsme nezapadli. Z písečného sevření se nám podařilo dostat," oddechl si Loprais. Druhým nejlepším Čechem je Kolomý, který stejně jako Loprais jede s tatrou. Loni sedmý muž konečného pořadí jel většinu měřeného úseku bez turba. "Už na 80. kilometru se nám utrhla výfuková příruba turbodmychadla a potřebný díl jsme bohužel neměli. Museli jsme proto zastavit, do cíle jet volněji a mírně jsme ztratili," přiznal Kolomý, jenž je celkově šestý.

Vildman měl problémy se zády

Podobný problém měl i Valtr, na jehož liazu vypadávala hadice sání do turbodmychadla. Jejím upevňováním ztratila posádka 30 minut. "Teď to Jardu sice může mrzet, ale na dakarské poměry je takový problém banální a za pět dnů už ani nebude vědět, že nějaký měl. Dakar přinese totiž problémy jiné a je klidně možné, že se budeme muset vyrovnat s většími potížemi. Stále se soutěž jen rozjíždí," uvedl Valtrův navigátor Josef Kalina.

Aktuálně nejhorší z šesti českých kamionů je devatenáctý Vildman, který zajel v pondělí čtrnáctý čas, i když měl problémy se zády. Při průjezdu písečného koridoru jeho kamion trefil levou polovinou vozidla díru a při dopadu to odnesla nejen vzpěra držáků předních tlumičů, ale i Vildmanova záda.

"Zpočátku jsme jeli dál krokem, protože Vlastu záda bolela z toho, že se při dopadu patrně nedostatečně zapřel. Potom to rozhýbal, jeli jsme dál a dařilo se nám. Soupeře jsme předjížděli hlavně v dunových pasážích, které nám výborně vycházely," uvedl navigátor posádky Martin Macík mladší. Dnes účastníky rallye čeká etapa do Arequipa a dosud nejdelší měřený úsek 429 kilometrů.

ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz