Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Malé Le Mans v Brně ovládli Češi a sychravé počasí

Sport

  15:07
BRNO - Šest stupňů nad nulou, nízké mraky a na trati padesátka závodních speciálů. Vyvrcholení domácí okruhové sezóny – dvanáctihodinový brněnský Epilog – se i přes vlezlé podzimní počasí povedl. V posledním díle prestižního evropského seriálu 24H Series na sebe navíc upozornilo několik domácích týmů.

Brněnský epilog foto: Ondřej Stratilík

Vítězové epilogu

Absolutní vítěz: Scuderia Praha (Ferrari 458 Italia GT3)

Hlavní kategorie GT3: Scuderia Praha (Ferrari 458 Italia GT3)

Kategorie 997 (pohárové speciály Porsche 991/997): MSG Motorsport 1 (Porsche 991 Cup)

Kategorie SP2: Scuderia Praha-RPD Racing (Ferrari 458 Challenge)

Kategorie SP3: Walkenhorst-Motorsport 2 (BMW M235i Racing Cup)

Kategorie A5: (objem motoru do 3,5 litru): Duck Racing (BMW M3 GTR E36)

Absolutní vítězové plus nejvyšší umístění ve třech kategoriích. Tak se prezentovaly české týmy v náročném vytrvalostním závodu Hankook 12H Epilog Brno. Červené Ferrari 458 Italia GT3 ze stáje Scuderia Praha za sebou v sobotu 10. října na Masarykově okruhu nechalo celý zbytek startovního pole včetně sedmičlenné smečky dunících mercedesů SLS AMG GT3.

I když se tyto speciály mezi sobotním polednem a půlnocí několikrát dostaly do čela, ferrari pražského týmu je nakonec pokaždé předjelo. Čtveřice pilotů Jiří Písařík, Jaromír Jiřík, Matteo Malucelli a Peter Kox najela neuvěřitelných 324 kol a v cíli měla na druhý mercedes se startovním číslem 30 náskok jednoho okruhu.

Že bude Scuderia Praha v závodu favoritem, potvrdily už páteční odpolední tréninky. Se sychravým podzimem v lesích nad Brnem se vypořádala nejlíp a díky nejrychlejšímu kvalifikačnímu času startovala do vytrvalostního závodu z čela roštu.

Brněnský epilog
Brněnský epilog

Dařilo se i druhému ferrari ze Scuderia Praha, to vyhrálo kategorii SP2. A třetí zlato pro český tým se slavilo ve třídě A5, kde mezi sebou bojovala pouze BMW. Uspěl Duck Racing se řvoucím a díky výraznému křídlu i nepřehlédnutelným modrým BMW M3 GTR E36.

Zatímco motory chladné počasí zvládaly relativně dobře, vlezlá zima vyzkoušela diváky. Solidně zaplněné tribuny se tak během odpoledne postupně vyprazdňovaly. Noční část, kdy byla většina Masarykova okruhu osvětlena jen samotnými automobily, jich ze svahů a cílové rovinky sledovalo nejmíň.

Špičkový závod by se měl do Brna vrátit opět za rok, v předběžném kalendáři 24H Series 2016 je pro něj vyčleněný termín 7. a 8. října.