O pořadí na startu Velké ceny Austrálie nově rozhodoval vyřazovací závod, z něhož v pravidelných intervalech vypadávaly nejpomalejší vozy. Měl se tak zastavit úpadek diváckého zájmu o F1. Problém byl, že takový systém vůbec nefungoval!
V pokročilé fázi kvalifikace totiž na trati kromě pomalejších jezdců nekroužila už ani elita. Ta se spokojila s dosaženými časy a šetřila pneumatiky na závod...
VIDEO Alonso se znovu narodil. S formulí udělal kotrmelce, vylezl sám |
Šéfové formule se ještě v Melbourne dohodli, že pro druhou zastávku sezony opráší léty prověřená pravidla.
Jistě, F1 potřebuje nový impulz, nikoliv však zbrkle navržený a nepromyšlený. S takovým královna motoristických sportů o svůj třpyt a prestiž přichází dál a ještě rychleji než vinou pouhé navlády jezdců Mercedesu.
V nedávné minulosti se hovořilo o řadě bizarních změn: že by se pořadí na startu losovalo, kvalifikace bodovala, nejlepší trojice by dostávala medaile jako na olympiádě nebo že by se trať uměle kropila vodou. Ecclestone dokonce přišel s nápadem se zavedením předjížděcích zkratek, které by piloti mohli využít jen několikrát za závod.
Žádný z těchto návrhů naštěstí neprošel. Vyřazovací kvalifikace bohužel ano.
Poučení pro šéfy F1 je zřejmé:diváci uvítají spíše stabilní afungující soutěž.