Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Alvesovo protirasistické gesto s banánem byla plánovaná reklamní akce

Sport

  12:29
Svérázné protirasistické gesto brazilského fotbalisty Daniela Alvese bylo předem připravené. To, že obránce Barcelony sní banán hozený na hřiště, vymyslela reklamní agentura.

Fotbalista Barcelony Neymar (vpravo) a Daniel Alves foto: ČTK

"Gesta nepotřebují překlad... Což se potvrdilo, stal se z toho celosvětový virál. Původně sice měl banán sníst útočník Neymar, ale s Alvesem to nakonec funguje úplně stejně," řekl Guga Ketzer pro španělský deník AS.

Virální reklama

Je marketingová technika, která pro šíření komerčního sdělení využívá sociálních sítí. Je to plánovaná aktivita, která svoji povahou motivuje příjemce k roli šiřitele.

Zdroj: Wikipedie

Ten pracuje pro agenturu Loducca, která kampaň spolu s dalšími společnostmi připravovala. Mělo jít o reakci na rasistické projevy z březnového utkání Espaňol - Barcelona.

Nakonec vznikla akce, která si vysloužila ohlas po celém světě. Všechno začalo minulý víkend v zápase proti Villarrealu (3:2) - když šel Alves k rohovému praporku, přilétl k němu banán. Zkušený obránce ho zvedl, oloupal a zakousl se do něj. Až poté rohový kop rozehrál.

Na sociálních sítích se následně do kampaně zapojili další fotbalisté. S banánem se vyfotili například Neymar, Sergio Agüero, David Luiz nebo Mario Balotelli. Ke snímkům přidávali hashtagy #somostodosmacacos a #weareallmonkeys, což po nich opakovali i běžní fotbaloví fanoušci.

Vznikla masová celosvětová protirasistická akce. To, že všechno bylo dopředu připravené, už teď mohl přiznat i mozek celé kampaně Ketzer.

Kampaň probíhá nejen na sociálních sítích. Vznikla speciální trička, která teď jdou na dračku za 25 eur.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!