Dvě závodní auta a tým třiceti lidí nešlo v afrických bivacích přehlédnout. Tým se státní podporou v zádech poutal pozornost nejen na trati. Modré kamazy startovaly do každé etapy jako nové, a navíc krásně čisté.
Doprovodné kamiony totiž kromě bohaté zásoby náhradních dílů a stlačeného zemního plynu vezly do pouště i mobilní myčku. Rusové chodí všude minimálně ve dvou, a to i když nás přišli pozvat na údajně skvělé německé pivo.
Zatímco v posledním bivaku účastníci rallye smlouvali s domorodými obchodníky cenu zaručeně pravých afrických masek, modří kupovali ještě pravější slony a tygry. Dobrý dojem zanechal i Tomáš Tomeček se stoprocentní tatrou, který s minimálním rozpočtem vybojoval celkové třetí místo mezi kamiony a šesté celkově.
Hodně zklamaný byl v cíli Maďar Kovacs, který pořídil do své scanie snad vše, co mohl, ale ani přebytek výkonu a nejlepší tlumení na konkurenci továrních kamazů a privátní tatry nestačily. Do senegalského Dakaru se vydali i další Češi.
LADISLAV LÁLAAutor se zúčastnil závodu Africa Eco Race jako navigátor tatry pilotované Tomášem Tomečkem. Čeští jezdci obsadili mezi kamiony celkové třetí místo. |
Během volného dne se v bivaku objevil rekonstruovaný LIAZ, který se v rámci projektu Sen o Dakaru po třiceti letech vrátil na důvěrně známá místa. Kvůli rozpočtovým omezením bohužel jel tento vskutku historický kamion mimo závod a po silnicích.
V Saint Louis jsme narazili i na trio dobrodruhů z Prahy, kteří dorazili až k růžovému jezeru se starým broukem a BMW 21. Auta dostala po cestě pořádně zabrat, ale místní autodílny dokážou spravit s minimem maximum, jen pak třeba musíte v pravidelných intervalech kromě řízení mačkat i balonek odvzdušňující palivový systém.