15. ledna 2015 6:00 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

‚Motorkář narazil do osla‘. Tomeček
s Lálou ale drsnou rallye zvládli

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Navigátor Ladislav Lála a řidič Tomáš Tomeček před odjezdem do Afriky. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Navigátor Ladislav Lála a řidič Tomáš Tomeček před odjezdem do Afriky. | foto: tomastomecek.cz
PRAHA Mají za sebou jeden z nejtěžších a nejdrsnějších motoristických závodů. Zkušený řidič Tomáš Tomeček a jeho navigátor Ladislav Lála ze stáje Promet/Excalibur ho úspěšně absolvovali, svou tatru dovezli v kategorii kamionů do cíle rallye Africa Eco Race na velmi slušném třetím místě.

Na západním pobřeží Afriky zažili mnohé. Brodili se řekami, s lopatou vyprošťovali kamion zapadlý v písku, minuli několik hořících aut, bloudili divočinou, avšak, a to je nejdůležitější, závod dokončili ve zdraví.

„Zato hodně motorkářů skončilo v nemocnici. Jeden z nich dokonce za tmy narazil do osla,“ připomněl na tiskové konferenci kuriózní nehodu jednoho z pilotů navigátor Lála. „Zvíře uteklo amotorkář byl naštěstí v pořádku.“

V neděli se po závěrečné etapě vedoucí k Růžovému jezeru postavili na pódium vedle dvou ruských posádek kamazu.

„Na ně jsme neměli,“ uznal Lála. „Zatímco za námi stáli vpodstatě jen dva mechanici, okolo nich se pohyboval tým čítající více než 100 lidí,“ doplnil řidič Tomeček. Vozy spolu navíc velmi úzce spolupracovaly a měly k dispozici nejmodernější techniku.

Tatra Tomáše Tomečka na startu Africa Eco Race.
Momentka z AER 2015.
Momentka z AER 2015.
Tatra Tomáše Tomečka.

„Na nic se ale nevymlouváme. Přizpůsobili jsme jízdu našim možnostem,“ zdůraznil Lála. „Po každé etapě jsme se snažili co nejdřív ulehnout, abychom byli odpočatí. Mechanici ale mnohdy dřeli celou noc a spali jen dvě hodiny.“ 

Navigátor po dojezdu ještě sepisoval tiskovou zprávou, kterou rozeslal médiím, a prostřednictvím sloupku v Lidových novinách sděloval čtenářům perličky ze zákulisí.

Komunikaci s Českem však Lálovi na „černém kontinentu“ značně komplikovalo připojení k internetu.

„Zapomeňte na veřejné wi-fi. Museli jsme si zaplatit kredit v minutách. Hodina nás stála asi 60 eur,“ vysvětloval. „Vůbec jsme nesledovali zprávy, a neměli tak žádné informace o tom, co se děje. Nevěděli jsme ani o situaci ve Francii.“

Protože v rychlostních pasážích na kamazy s lepší technikou Češi ztráceli, soustředili se zejména na ty techničtější. „A v těch jel Tomeček výborně,“ připomněl Lála. Devátou etapu dokonce ovládli... Postupně jim přitom odpadali soupeři. Z devíti kamionů nakonec vidělo cíl drsného závodu jen pět.

Chtějí jet znovu

Přes všechny nástrahy trati si Tomeček s Lálou všímali i prostředí, kde se závod konal. „Před sedmi lety jsem projížděl stejnými místy jako navigátor na Rallye Dakar a musím říct, že od té doby zde příroda hodně zezelenala. Viděli jsme i mnoho nových měst, kde byly postavené chodníky, okolo svítily lampy, ale nikdo v nich nežil,“ popisoval Lála.

Proč úspěšná česká posádka dala přednost závodu Africa Eco Race před Dakarem v Jižní Americe?

„Startovné v Africe vyjde na 60 tisíc eur, zatímco účast na Dakaru v Jižní Americe stojí trojnásobek. K tomu musíte připočíst náklady na vůz,“ vysvětlil Tomeček.

A jak se staví Tomeček k případné účasti v dalším ročníku Africa Eco Race? „Pokud bude ta možnost, pojedeme. A opět s vozem Tatra.“

  • 0Diskuse

On-line reportáž | FOTBAL

Sparta - Inter Milán
0:0
Je patnáct minutu do výkopu, mužstva ukončila rozcvičení a odešla do kabin. Vypadá to na tristní návštěvu, fanoušky zřejmě odradily ceny vstupenek a poslední špatné výkony týmu. Nejlevnější lístky stály 960, nejdražší 2200. Permanentkáři to měli od 855 do 1980 korun.
Kvůli rozsáhlé marodce jde Sparta do boje s hodně mladým kádrem. Na lavičce jsou osmnáctiletí Havelka s Köstlem, o rok starší Pulkrab, v základní sestavě je dvacetiletý Sáček.
Mužstva se rozcvičují na trávníku, atmosféra je mrtvá. V sektoru hostů je přibližně pět stovek fanoušků Interu.


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.