My vstáváme před sedmou a startujeme povětšinou krátce po deváté, přičemž máme o hodinu méně, než je čas v Praze. V bivaku je připravena snídaně. Snažíme se být opatrní s pitím, protože zastavit během rychlostní zkoušky znamená časovou ztrátu, takže žádné kafe.
Před startem se ze sebe snažíme dostat všechnu vodu. Během etapy pije Tomáš minimálně, já skoro vůbec. Vím, že to není ideální a v Mauretánii už to tak nejspíš nepůjde.
Po dojezdu rychlostní zkoušky a zkontrolování auta vyrážíme do spojovací etapy, během které se vrhneme na balíčky s jídlem, poskytované organizátory.
Není to úplně nejzdravější strava, ale po stresu a energetickém výdeji během etapy přijdou nějaké kalorie vhod. Po dojezdu do bivaku dostaneme itinerář na příští den, který je třeba připravit a zanést do něj nejnovější změny.
Ladislav LálaAutor jede na Africa Eco Race jako navigátor Tatry pilotované Tomášem Tomečkem. Po páté etapě závodu, který navazuje na tradici africké Rallye Dakar, jim patří mezi kamiony druhé místo. |
Na každý den je předem naplánována údržba auta. Samozřejmě se opravuje to, co se toho dne rozbilo. V osm hodin začíná večeře, ale především briefing s vedením závodu. Spaní je individuální podle toho kolik je práce, ale zatím se nám daří ulehnout do stanu před půlnocí. V bivaku je však často živo až do rána - světla svítí, centrály běží...