Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Abraham představil nový motocykl. A doufá v další úspěchy

Sport

  16:39
PRAHA - Má před sebou desátou sezonu v mistrovství světa. Po pádech a zraněních, které ho potkaly loni, si motocyklista Karel Abraham - už zase jediný Čech v ­MotoGP - přeje: "Chci, aby mě závodění opět bavilo."

Závodník Karel Abraham představil motocykl Honda RCV1000R foto: MAFRA - David Neff

Baví ho ještě po dvou bídných sezonách závodění? Karel Abraham vás ani nenechá dokončit otázku a hned vypálí: "Rozhodně baví. Nechtěl bych od závodění odcházet."

Pak se však rozpovídá o ­loňském ročníku MotoGP a padají z něj i následující slova: "Byla to katastrofální sezona, na kterou nikdy nebudu vzpomínat rád. Naopak, musím zapomenout."

Kvůli operaci ramene ji ukončil předčasně, a zatímco jeho soupeři měli před sebou poslední závod, on pendloval mezi Brnem a Olomoucí, kam jezdil za rehabilitací.

Teď už vás nic nelimituje?
V denní činnosti nic. Byl jsem i na motokrosu a taky se to dalo. Problém je jen ten, že ruku nezvednu tak vysoko jako dřív a rozsah už nikdy nebude takový, jako když ruka byla zdravá. Naštěstí bolest zmizela, síla se vrací, takže první testy zvládnu. Byť ne na 100 procent.

Co to znamená?
Že neodjezdím tolik kol co normálně. Denně jsem jich v Malajsii dával šedesát sedmdesát, teď budu mít v půlce dost. Ale hodně jezdců mi říkalo, že po zranění nemám koukat na časy. Spíš si budu zvykat na novou motorku, musím zjistit, jak se na ní jede a jak funguje.

Karel Abraham v MotoGP

V elitní třídě MotoGP je 24letý Karel Abraham čtvrtým rokem a potřetí osedlá jinou značku motorky. Po italské Ducati a Aprilii přišel čas na japonskou Hondu. "S Japonci by to mělo být přesnější a spolehlivější."

Ačkoliv na ní ještě nejel, už teď říká: "Mám z toho materiálu velmi dobrý pocit."Poprvé motorku vyzkouší na začátku února při testech v Malajsii.

Sezona odstartuje 23. března v ­Kataru. V Brně se pojede 17. srpna.

Fyzicky jste na tom jak?
Cítím handicap. Je spousta cviků, které nemohu dělat. Třeba shyby, protože ruku už tak vysoko nedám. Problém mám i s tricepsovými kliky, kdy nedokážu jít hluboko. Ale podle doktorů nemám rozsahy moc provokovat, abych si vše nezhoršil. Proto když začne bolest, s cvikem přestávám. I při thajském boxu to ruka úplně nezvládá.

Při thajském boxu?
Ano. Jsou to tři týdny, co jsem začal trénovat s Tomášem Hronem (bývalý mistr světa). Tedy nemlátíme se. To by asi nedopadlo dobře, kdybych ho vyzval na souboj. Jen boxujeme, třeba do pytlů, což je i tak hodně fyzicky náročné.

Máte novou motorku. Pojedete s ­produkční, tedy netovární hondou. Jak vysoko s ní můžete být?
Pokud se Ducati zařadí mezi produkční motorky, tak by se s touto značkou dalo bojovat. To znamená, že na prvních osmi místech budou tovární motocykly Hondy a Yamahy a někde od devátého místa bych mohl být já. Teoreticky. Kdokoliv může ze zadních řad vystřelit, ovšem neočekává se to.

Před sezonou říkáte: Chci, aby mě závodění zase bavilo. Takže loni vás nebavilo?
Samozřejmě. Motorka mi nesedla tolik, jak jsem čekal. Pak přišla zranění, pár nesmyslných pádů, kdy jsem nechápal, co se vlastně stalo. A když se dějí takové věci, tak nevěříte motorce. A když nevěříte motorce, tak vás to závodění nebaví. Bohužel se mi ani jednou nepodařilo, aby byl tým aspoň z nějakého závodu nadšený. A to mě hodně štvalo.

Autor: