12. listopadu 2010 14:51 Lidovky.cz > Sport > Ostatní sporty

Abraham po přechodu do MotoGP: Mám problém zkrotit stroj na trati

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Karel Abraham. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Karel Abraham. | foto: ČTK
BRNO Do zcela nové role se dostal Karel Abraham po přechodu do MotoGP, královské třídy mistrovství světa silničních motocyklů. V tomto týdnu si poprvé vyzkoušel při oficiálním testování ve Valencii nový motocykl Ducati. Pro Abrahama je vůbec nyní všechno nové: zatím si hlavně zvyká na sílu stroje, jinou elektroniku i kvalitní soupeře hvězdných jmen.

"Ještě bude chvíli trvat, než si na jiný motocykl zvyknu. Mám problém zkrotit stroj na trati a jet podle mých představ. Stopa je jiná, elektronika také," řekl na dnešní tiskové konferenci v Brně Abraham, který se i na známých okruzích musí znovu učit hledat ideální stopu.

Při úterním i středečním testování ve Valencii odkroužil nejvíce kol na motocyklu Nickyho Haydena. K dispozici měl ještě stroj Caseyho Stonera, na který ale sedl jen na chvíli a po třech kolech jej opět odstavil. "Nechtěl jsem skákat z jedné motorky na druhou. Každá byla jiná. Raději jsem se držel jedné a zvykal si na ni," vysvětlil Abraham.

Při příštím testování v Jerezu chce už mít oba motocykly nastavené stejně.

"Potom je budu střídat. Ale i když jsou oba motocykly stejně nastavené, tak je každý jiný," dodal Abraham, který zatím neví, na jakém stroji začne příští sezonu. Záležet bude na výběru jedničky ve stáji Ducati Valentina Rossiho, který má na výběr různé typy zapalování.

Abraham začne na stejném stroji jako Valentino Rosii
"Rossimu se líbí zapalování Big Bang, ale ještě si není ve výběru jistý. V těchto dnech v Boloni s členy týmu probírají, jaký motocykl dostane přednost," uvedl Abraham, který má jasno pouze v tom, že na počátku sezony začnou s Rossim kromě zapalování jezdit na stejných motocyklech.

Další pokračování sezony bude pro Abrahama složitější, neboť v první sezoně po přechodu do MotoGP nemůže být továrním jezdcem. Tovární tým bude na závodech zkoušet různé nové díly a potom je nabídne k odkoupení i ostatním jezdcům. "Bude hrozně těžké odpovědět na dotaz, zda si chceme koupit nový díl. Starý by nám už nebyl k ničemu a mohli bychom jej vyhodit. Každá nabídka bude stát za velké ekonomické zvážení," poznamenal Abraham.

Karel Abraham.

Také nemá upřesněno, jaká bude barva jeho motocyklů. Momentálně testoval na bílých strojích. "Stoprocentně se k bílé přimíchá ještě modrá. Fanoušci na facebooku psali, že se jim nesmírně líbí bílá motorka. Uvidíme, zda a kolik barvy přidáme," řekl Abraham.

V letošní sezoně Moto2 zažil Abraham neúspěchy i lepší výsledky, všechno pak vyvrcholilo jeho prvním vítězstvím v seriálu mistrovství světa ve Valencii. Začátek byl ale nevydařený, na motocyklu RSV se mu příliš nevedlo.

Po přechodu na FTR jej pro změnu na okruhu v Le Mans hned v první šikaně jeden ze soupeřů srazil. Potom se sice začalo dařit, šňůra úspěchů se ale zarazila po pádu v tréninku v Brně. "Mít tyto body, tak jsem mohl být v celkové klasifikaci ještě o dvě až tři místa výše," konstatoval Abraham, v konečném pořadí Moto2 desátý.

Poslední kolo ve Valencii bylo nekonečné, přiznává Abraham
Předchozí nezdary si ale vynahradil ve Valencii, kde podle jeho slov bylo poslední kolo nekonečné. "Když jsem se dostal na první místo, tak jsem se musel rozhodnout, zda pojedu ofenzivně a budu zavírat zatáčky. Nakonec jsem vsadil na jistotu a zatáčky otevíral. Vyplatilo se mi to, protože jsem dojel na prvním místě s půlsekundovým náskokem," ohlédl se Abraham za nejlepším okamžikem kariéry.

Nová kubatura Moto2 je podle názoru brněnského jezdce nesmírně divácky zajímavá. "Začátek byl ale z mého pohledu strašný. Vyjíždět do závodu z páté řady znamenalo velký masakr s problémem ustát první zatáčku. Časy většiny jezdců jsou vyrovnané, dvacet jezdců je v jedné vteřině. Jenže je nesmírně těžké se dostat postupně do popředí," poznamenal Abraham.

Nyní už ho čeká jen testování v Jerezu na konci listopadu a po něm přestávka. V ní bude skládat zkoušky na vysoké škole a nabírat fyzickou kondici. Čas na odpočinek nebude dlouhý, neboť už začátkem února je na programu další oficiální testování na okruhu Sepang v Malajsii.

ČTK, Lidovky.cz
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.